15 April 2010

terapi minda(^_^)...

*memori aku dan dewan kuliah....huhuhu

Malam semalam memang saat paling sukar aku lalui sepanjang semester ni..aku rasa macam-macam..nape ea?hm..tak yah lah cter ea..tak penting pon..huhuhu...lagipun aku rasa akhir2 ni entri aku banyak yg emo2 jerw.so, jangan biarkan hidup diselubungi derita.tak baik untuk kesihatan.tak baik utk minggu peperiksaan..so, relax sudeyhh....hehe...dis "maybe" entri terakhir aku sebelum pekse..
Dulu2 masa kat sekolah, mak mesti marah kalau aku and adik-adik dok mengadap TV tengok cter kartun tak pon cter ultraman Taro. Yer la kami dok kat taman, so takde benda lain melainkan TV jer yang kami nak ngadap..kalau boleh 24 jam nak tengok TV. huhuhu..Tapi, kalau ikut mak 24 jam "WAJIB" kena baca buku..hehe..ni bukan tak puas hati tapi nak cternya mak nak kami wat yang terbaik untuk pelajaran..tu baru mak..kalau ayah pulak..ayah dah tetapkan peraturan..lpas maghrib langsung tak boley tengok TV...(mane boley camtu waktu tu la byk cter best..cter polis cina, peguam cina, drama cina lah senang kata). So, setiap kali balik dari masjid.ayah akan wat spot check.Biaanya, ayah akan terus gi kat TV dan letak tangan kat atas TV tu panas ke tak(satu teknik nak tau ade org buka TV sepanjang waktu dia gi masjid)..kalau panas siaplah aku ngan adik2..habis kami kena soal siasat..takpelas lau kan siasat pon..tapi, lau kena hukuman..hm, redha jer lah dah salah sendiri. Macam2 lagi peraturan kami kena tapi bab TV ni memang jadi kenangan buat aku dan keluarga..terima kasih mak..terima kasih ayah..kalau tak kerana semua ini mungkin kami berempat tidak menjejakkan kaki kat universiti..
Masuk semester ni, dah 4 tahun aku dok USIM, ade masa setahun je lagi sebelum aku menamatkan perjalanan mencari ilmu di bumi Nilai ni. Sekarang ni, aku ngah dlm study week. Final tinggal 4 hari lagi, dan aku masih buat entri ni..ah sudah..nape gatal tangan nak taip..kan ke aku dah habiskan masa kat sini..kalau mak ayah tau..siaplah aku...hehe
Ni semua gara2 baca blog feveret aku..credit to MR yg aku tak bape knal tu..cos entri dia wat aku nak mencoret arini..dan entri dia berjaya memberi terapi pada minda aku yang agak kusut ni...Perpon, Aku dah ceria balik, rase bertenaga, rase nak abiskan baca semua nota arini and dah rase nak jawab pekse(ha ayat ni aku men cakap jer)..huhuhu..
SeMpena nak pekse, cam biasa aku nak minta maap kalau aku ade wat salah per2 kat korang2 yang aku kenal, kenal gitu2 jer atau memang tak kenal(tp, korang kenal aku) dan korang rasa aku ade kecikkan ati ker ape ke..aku minta maap sangat2..aku insan biasa memang tak sempurna..besela, kter mana ly nak puaskan hati semua orang..
Buat kawan2 seperjuangan..SMSU tahun 4..moga kite berjaya memberi yang terbaik utk pekse dan dapat kejayaan..Buat wewe, fitfit, and kawan2 debat: gud luck ea uolzz..wat yg terbaik utk final ni..utk adik2 tersayang, ija+acid+ajak+yana..wat tol2 utk final ni..bagi yg terbaik utk mak and ayah..cuti ni kite enJoy^^..hehe..dah..dah..mak aku dah call..cam tau2 jerw anak dia ngan me"lagha"..huhu..mak ayah..doakan ati ea..

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum. Emm huhu kat facebook kredit org kt blog pun kredit org.. Bile nk blanje topup plak.? kredit nk abih ni..

    BalasPadam
  2. incik. Dr..kredit kat org tu free je..tapi lao kredit utk top up, tak free, jadinye lau abih kna la bli sendiri..hehe^^

    BalasPadam